středa 29. dubna 2015

Nová škola


Takže příjmačky a ústní pohovor jsou konečně za mnou! Nevíte, jak moc jsem si oddychla.
Hlásila jsem se na gympl a na střední odbornou s tím, že jsem stále nevěděla, co očekavát ze života. Nejdříve jsem celkem chtěla na gympl, protože tam chodí jedna z mých nejlepších kamarádek a všimla jsem si, že tam mají dost dobrý kolektiv, který u nás není. Také jsem tedy nevěděla, co a jak v budoucnu. Nerada jsem přemýšlela, tak daleko dopředu a stále to nemám moc ráda. Jak mám vedět, že se rozhodnu dobře a půjdu na střední, pak na vysokou s tím, že mě to bude bavit, když ani nevím, co si zítra vemu na sebe? Každopádně mám starší sestru, která mi budoucnost neustále cpala do hlavy. Ona je důvod, proč jsem všechen ten stres nemohla ignorovat. Svým způsobem, to bylo dobře, protože jsem se nakonec rozhodla pro SOŠ pro administrativu EU. Škola se mi velmi líbí, jak vzhledově, tak i jeho  školní vzdělávací program. Já ale nevěřím na procházku v růžové zahradě, nad kterou se tyčí duha s jednorožcem. Nedělám si z ní žádné iluze, protože znám realitu. Idiotama a zklamáním budeme vždy obklopeni. Doufám, že mě škola nezklame a tak i obor (práva), který jsem si vybrala. 
Chtěla bych, tedy promluvit do duše budoucím deváťákům, který stejně bloudí, jako já kdysi. 

1) Bludiště

Je v pořádku, že nevíte čím chcete být. Spousta lidí vystudeje úplně něco jinýho, než dělá za práci. V tomto případě bych doporučila si vybrat školu, která vám v živote bude užitečná. Třeba já, nehodlám být právničkou, ale myslím si, že by nebylo zbytečné znát svoje práva. Takže si nevybírejte obchodku, jestli nechcete být účetníkem nebo tak, protože hodně lidí z ekonomického hlediska si hledá práci a nejsou v tom moc úspěšní. Také jestli nemáte rádi matiku ze základky, tak pochybuju, že se budete chtít další 4 roky zaobývat účetnictvím. 

2) Praxe!!!

Praxe, praxe, praxe. Ano, zní to hrozně, ale je to tak. Lidi nebude zajímat jestli máte na papíře napsaný nějakou prestižní střední,  či gympl a vysokou. Jestli se tedy rozhodnete pro gymnázium, tak je tedy 100%, že musíte na vysokou. Nikdo, ale neříkal, že z odborný nemůžete jít na vysokou. Ano, gympl vás určitě připraví lépe na zkoušky na vysokou, ale JENOM na zkoušky. Na zkoušky najdete určitě hodně přípravných kurzů. Zkrátka řečeno, GYMPL=> VYSOKÁ, SOŠ=> VYSOKÁ/PRÁCE. Je to všechno o vůli!
Stále, ale musíte mít ty praxe. Představte si, že jste ředitelkou nějaké korporace, která přijímá nové zaměstnance. Koho přijmete? Toho, co má učňák, ale hodně zkušeností s oborem, o kterou se uchází nebo toho, který má gymnázium a vysokou, ale žádné zkušenosti (nemluvím o těch, co je maj, ale většina je nemá, když zatímco si drtí informace do hlavy, aby prošli testem, tak ostatní si ty praxe tvoří)? Tak tedy, podle mého názoru, jestli nejste učenlivý typ a nevíte na jaký obor, tak nechoďte na gympl. 

Určitě si řikáte, co tak asi taková holka jakó já může o tom všechno vědět, což je pravda, nic nevím. Je to tím, že žiju pod stínem mé starší sestry. Ona byla vždycky, ta 'chytřejší' v perspektivu školy. Však byla na gymplu, šla na zemědělskou vysokou a do tohohle roku dělala na poště. Lituje všech svých špatných rozhodnutí a teď si doděláva školu na něco (nevim co). Chci tím říct, že studovala zbytečný 4 roky něco, čemu se vůbec nevěnovala. Proto nechce abych tak dopadla a pořád mi teda tu 'budoucnost' drtí do hlavy. A všechny svoje směry myšlení jsem chtěla sdílet s váma. Vím, že určitě hodně lidí se mnou nebude souhlasit, ale takhle přemyšlím já. Tak tedy hodně stěstí u příjmaček příští rok!:)) Je mi vás celkem líto, že budou přijmačky povinný:( Taky je mi líto, že ani já se nevyhnu povinný maturitě z matiky:((( Nechápu, co to najednou vjelo do ministerstva školství, ale doufám, že si to ještě rozmyslí!

6 komentářů:

  1. Krásný článek! Mě čeká výběr střední školy i s příjimačkami příští rok a i když to pořád odkládám tak vím, že se to hodně rychle blíží... Hodně štěstí na nové škole! :)
    http://lucastira.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuju moc:) Už máš nějakou představu? BUdu ti držet palce!:)

      Vymazat
  2. Ahoj, rozhodně se článkem souhlasím. Ovšem co mě zaujalo jako první, byla fotka! Ach náš strop v átriu! Přeji ti hodně štěstí na naší školičce, je to docela záhul, co si budeme povídat, ale určitě to zvládneme, jsme přeci holky šikovný! :-)

    http://justopinion.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezký článek :) Mě to čeká příští rok. Plánuji si dávat přihlášku na hotelovku, ale nevím, jestli toho později nebudu litovat...
    Přeji hodně štěstí a úspěchů na nové škole :)
    http://thelifebykristen.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, pokud dáš přihlášku na hotelovku a později se ti nebude chtít nic s tím oborem dělat, tak to nevadí, protože budeš umět ovládat jazyky:) to se určitě hodně hodí:)

      Vymazat

Děkuju za všechny komentáře:))